Tuesday, April 2, 2013

Η ελεγχόμενη στάθμευση στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Είναι έως ένα βαθμό λογικό, να ακούει κάποιος σήμερα ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλει να επεκτείνει το καθεστώς της ελεγχόμενης στάθμευσης και σε περιοχές εκτός της Α Δημοτικής Κοινότητας και να νομίζει ότι αυτό είναι ένα ακόμα χαράτσι για την τσέπη του. Η αλήθεια όμως δεν είναι αυτή. Οι προθέσεις της Διοίκησης είναι τελείως διαφορετικές.

Κατ’ αρχήν είναι σημαντικό να τονιστεί ότι ειδικά στο κέντρο της πόλης, όπου το μέτρο είναι ήδη σε ισχύ, θα υπάρχει πλέον διαχωρισμός των θέσεων στάθμευσης σε αυτές που θα μπορούν να παρκάρουν οι επισκέπτες και σε αυτές που θα παρκάρουν οι κάτοικοι. Είναι σαφές ότι η πλειοψηφία των θέσεων θα αφορά στους κάτοικους του κέντρου, ενώ η στάθμευση μόνο για επισκέπτες θα επικεντρωθεί κυρίως σε εκείνες τις οδούς που παρουσιάζουν την μεγαλύτερη εμπορικότητα. Αυτό συμβαίνει προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη εναλλαγή οχημάτων, γεγονός που αναμένεται να έχει και θετική επίπτωση στην αγορά, που είναι λογικό να τροφοδοτείται οικονομικά από την επισκεψιμότητα του κέντρου.

Στις μέρες μας είναι πλέον προφανές ότι δεν είναι μόνο η περιοχή του κέντρου που αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θέσεων στάθμευσης παρά την οδό, αλλά σχεδόν όλες οι Δημοτικές Κοινότητες της πόλης. Με την ίδια λογική, η Διοίκηση, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών (που σημειωτέον εδράζει στη Θεσσαλονίκη και το οποίο αποτελείται από επιστήμονες συναδέλφους που ξέρουν τα προβλήματα της πόλης), εντόπισε τις αντίστοιχες οδούς μεγάλης εμπορικότητας, στις οποίες θα εφαρμοστεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης μόνο για επισκέπτες, με την πρόνοια οι κάθετες οδοί να χαρακτηρίζονται ως χώροι στάθμευσης αποκλειστικά για κατοίκους.

Λόγω του πρωτόγνωρου του μέτρου στις υπόλοιπες Δημοτικές Κοινότητες, προτάθηκε η ελεγχόμενη στάθμευση να μην ισχύσει αρχικά για εκτεταμένες περιοχές, παρά μόνο για συγκεκριμένες οδούς, με την προοπτική με το πέρασμα του χρόνου να εντάσσονται όλο και περισσότερες περιοχές υπό την ισχύ του μέτρου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αφενός την αύξηση των θέσεων που θα αφορούν αποκλειστικά στους κατοίκους και αφετέρου την αύξηση των εσόδων των Δημοτικών Κοινοτήτων από την ελεγχόμενη στάθμευση. Με την αύξηση των εσόδων, θα δίνεται η δυνατότητα στις Δημοτικές Κοινότητες να χρησιμοποιούν τις εισπράξεις είτε μισθώνοντας θέσεις σε ιδιωτικά parking για δωρεάν στάθμευση των ασθενέστερων-ευαίσθητων οικονομικά ομάδων είτε διαμορφώνοντας ελεύθερα δημοτικά οικόπεδα ως χώρους στάθμευσης εκτός οδού είτε οτιδήποτε άλλο που θα έχει να κάνει με την βελτίωση των συνθηκών στάθμευσης για τους κατοίκους.

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο thesstoday.gr (http://www.thesstoday.gr/arthra/27-opinion/12797-dimarelos.html)

No comments: